<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Egmont på oppkjøpsraid i Sverige

Egmont satser på nordiske bryllup og kjøper Sveriges største bryllupsmagasin. 

Publisert 15. nov. 2022 kl. 13.28
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 302 ord
TIL STEDE: Foruten om å være Sveriges største bryllupsmagasin, er «Allt om Bröllop» til stede på både på nett, SoMe-kanaler og med en leverandørguide. Skjermbilde: Alltombrollop

Bare måneder etter at Story House Egmont overtok den danske bryllups-startupen Weddii, er selskapet på ny oppkjøpstokt. Denne gangen reiser de østover og kjøper merkevaren Allt om Bröllop, som er Sveriges største bryllupsmagasin. 

Satser på bryllup

KJØPER: Silje Lian Moen, forretningsutvikler Next i Story House Norge Foto: Knut Christian Moeng

– Gjennom dette oppkjøpet får vi nok et tradisjonsrikt, bryllupsunivers i vår portefølje. Ikke bare tilfører dette oppkjøpet oss 22 år med erfaring fra bryllupssegmentet, vi får i tillegg tilgang på et stort kontaktnett av både frilansere, annonsører og leverandører av relevante varer og tjenester, sier Silje Lian Moen, forretningsutvikler i innovasjonsenheten Next i Story House Norge, som er ansvarlig for oppkjøpet. 

Ifølge Moen bidrar oppkjøpet til utgiveren blir godt rustet til å vokse innen innhold og bryllupsrelaterte tjenester. Bryllupssegmentet har vært en av de større satsningene for Egmont, med plattformen Ditt Bryllup som kjernen.

– Oppkjøpet av Allt om Bröllop tar oss et stort steg inn i det svenske markedet, og vi overtar en merkevare med mye historie og spennende innhold som bygger på god kompetanse, legger hun til.

Vil bidra

Allt om Bröllop ble lansert i 2000 av gründer og redaktør Jens Christiansen. Han innrømmer at det har vært både spennende og utfordrende å skape Sveriges største bryllupsmagasin, og er sikker på at hans hjertebarn nå er i trygge hender.

– Allt om Bröllop består av et bryllupsmagasin, en nettside, en leverandørguide og SoMe-kanaler. Alt dette komplementerer mediehuset i deres pan-nordiske plattform. Det føles som det rette valget for alle parter, sier Christiansen.

Selv om Christiansen nå gir seg som redaktør, ønsker han å fortsette som rådgiver for Egmonts bryllupssatsning i Sverige.

– Jeg håper at jeg fortsatt være med å kaste ball med de nye eierne om alt som har med bryllupsmedia å gjøre. Selv om det også nå blir tid for mine andre interesser, sier han.